Salgsvilkår
BMdesigns produkter selges kun i Norge ekskludert Svalbard. Om du ønsker å bestille fra et annet sted, må dette avtales på forhånd. Ta kontakt for å avtale bestilling og forsendelse.
Gavekort
Våre gavekort er gyldig i ett år. Gavekortet er digitalt, og legges inn som kode i nettbutikken i kassen. Det er mulig å betale deler av beløpet med gavekort og resten via kort eller vipps.
Betalingen
Selgeren kan kreve betaling for varen fra det tidspunkt den blir sendt fra selgeren til kjøperen.
Dersom kjøperen bruker kredittkort eller debetkort ved betaling, kan selgeren reservere kjøpesummen på kortet ved bestilling. Kortet blir belastet samme dag som varen sendes.
Ved betaling med faktura, blir fakturaen til kjøperen utstedt ved forsendelse av varen. Betalingsfristen fremgår av fakturaen og er på minimum 14 dager fra mottak. Kjøpere under 18 år kan ikke betale med etterfølgende faktura.
Levering
Levering er skjedd når kjøperen, eller hans representant, har overtatt produktet.
Hvis ikke leveringstidspunkt fremgår av bestillingsløsningen, skal selgeren levere varen til kjøper uten unødig opphold og senest 30 dager etter bestillingen fra kunden. Varen skal leveres hos kjøperen med mindre annet er særskilt avtalt mellom partene.
Frakter og avgifter
Frakt beregnes i kassen. Produktene leveres med Posten – Bring.
Kontroller at pakken ikke er skadd ved mottak av varene. Gi beskjed omgående til transportøren ved evt skadet pakke. Hvis du ønsker hjelp av vår kundeservice, ring tlf. 97777693. Forsendelse tar vanligvis 2-3 virkedager, merk at det kan ta lengre tid før jul. Alle produkter lages på bestilling, så merk at det kan ta opp til 14 dager før varen sendes, men vanligvis lages produktene innen 3 virkedager. Ta kontakt for spørsmål og estimat rundt din bestilling.
Transportskade/Forsikring
Hvis produktet ditt er skadet ved ankomst, skal du selvfølgelig få nytt. Vi står ansvarlige for ev. skader som kan oppstå i transporten. Beskjed angående skadd/savnet gods skal registreres hos transportøren, ved mottak av pakken, dersom skaden er tydelig allerede ved leveransen. Dersom du trenger hjelp eller oppdager transportskaden når du åpner pakken, kontakt kundeservice.
Gi beskjed ang transportskade så fort som mulig.
Ordrebekreftelse
Når du handler på Bmdesign får du en ordrebekreftelse når ordren er avsluttet og en bekreftelse blir sendt til din e-post adresse. Når du bestiller via telefon/messenger/e-post får du ingen bekreftelse.
Reklamasjon
Dersom du vil reklamere på en vare, kontakt Kundeservice. Kontakt oss før du returnerer varen slik at vi snarest kan rette opp feilen.
Angrerett
Ifølge distanseavtaleloven har man som forbruker rett til å angre sitt kjøp uten spesiell grunn innen 14 dager fra man har tatt imot varene. Dette gjelder kun vårt standardutvalg. Retur og angrerett gjelder ikke for varer som har blitt tilpasset etter dine ønskemål eller på noe sett fått et personlig preg. For eksempel om du har gravert et navn, eller justert på design. Ta kontakt for å avtale retur. Returseddelen fylles i og sendes med varen i retur. Varer som sendes tilbake uskadet og ikke har blitt håndtert mer enn nødvendig tilbakebetales full verdi. Har varen blitt håndtert i så stor grad at den har minsket i verdi, gjøres et avdrag på tilbakebetalingen i den grad varen anses å ha minsket i verdi. Varene returneres til oss på billigste måte, de får ikke sendes i retur mot oppkrav eller postforskudd, de blir ikke utløst av oss. Når du bruker angreretten for en enkelt vare betaler vi tilbake varens verdi, du står for frakt. Da hele bestillingen returneres tilbakebetales også frakt og andre eventuelle kostnader, du betaler for returfrakt. Ønskes ny vare så blir ny redusert fraktavgift belastet. Du har rett til å heve kjøpet dersom leveransen blir forsinket utover 30 dager. Dersom varen er betalt på forhånd, refunderer vi pengene så snart som mulig, senest innen 14 dager.
Returadresse
BMdesign Bianca Midbøe
Træsgrenda 1
5134 FLAKTVEIT
Tilbakebetaling/kreditering
Ved bruk av angreretten tilbakebetaler vi pengene så snart som mulig og senest innen 14 dager etter at vi har mottatt returen eller kvittering på returnerte varer. Ved tilbakebetaling for returvarer eller fraktutlegg skriver vi enten ut kreditnota eller vi utbetaler beløpet. Vennligst oppgi kontonummer. Pengene overføres din bankkonto.
Forsinkelse og manglende levering – kjøpernes rettigheter og frist for å melde krav
Dersom selgeren ikke leverer varen eller leverer den for sent i henhold til avtalen mellom partene, og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpslovens kapittel 5 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, kreve oppfyllelse, heve avtalen og/eller kreve erstatning fra selgeren.
Ved krav om misligholdsbeføyelser bør meldingen av bevishensyn være skriftlig (for eksempel e-post).
Kontaktinformasjon for bytte, retur og for å heve kjøpet.
Som kunde hos BMdesign kan du henvende deg på valgfri måte for å få hjelp til reklamasjoner, angrerett, slette ordre eller annen informasjon ang produkter, kjøp og bestilling.
Tlf: 97777693,
E-post: hei@bmdesign.no
Adresse:
BMdesign, Træsgrenda 1, 5134 FLAKTVEIT
Organisasjonsnummer 912 563 537
Ikke utløste pakker
Ikke utløste pakker belastes med et gebyr på 250,- kr som dekker en del av våre kostnader dersom pakken kommer i retur. Uavhentet pakke omfattes ikke av angreretten.
Personopplysninger
Når du bestiller varer hos oss godkjenner du samtidig at vi lagrer og bruker dine opplysninger for å fullføre bestillingen og for å yte deg service Ifølge GDPR (General Data Protection Regulation) har du rett til å få informasjonen som vi har registrert på deg. Dersom du anser at informasjonen er feilaktig eller om du ikke lenger vil stå i vårt kunderegister kan du kreve rettelse eller fjerning fra vårt kunderegister. Kontakt gjerne kundeservice, så hjelper vi deg. Mer informasjon finner du under personvern.
Vi forbeholder oss retten til å annullere ordre som inneholder feilaktige personopplysninger.
Fysisk adresse (Ikke butikkutsalg)
BMdesign, Træsgrenda 1, 5134 Flaktveit